14.4.14

Como, Italy

Minulla ja Marilla oli ihana viikonloppu Comossa, Italiassa! Lähdettiin varhain lauantai aamuna matkaan Zurichin juna-asemalta kohti Italiaa. Päästyämme perille neljän tunnin junamatkan jälkeen tutkimme kaupunkia johon päädyimme. Löysimme pian kauppakadut, joita kiertelimme ympäri. Sää oli tietenkin upea ja ulkona pärjäsi topissa. Muutaman tunnin kiertelyn jälkeen päätimme etsiä hotellimme ja viedä tavaramme sinne. Noh, suomalaisia blondeja kun olemme, kävelimme ties kuinka monesti harhaan. Lopulta päädyimme kuitenkin ravintolaan syömään, sillä myöhästyimme rinnejunasta jonka piti viedä meidät ylös vuorelle. Italiassa kun olimme, tilasimme molemmat pastaa. Itse otin pastaa merenelävillä ja kokista.
Kun mahat olivat täynnä menimme vuorelle, jossa hotellimme sijaitsi. Sielläkin jouduimme kiertelemään ja kaartelemaan kun etsimme yömajaamme. Onneksi se löytyi! Huoneemme oli suloinen jossa varmasti viihtyisimme. Lepäsimme hetken huoneessamme kunnes päätimme mennä takaisin kaupunkiin kiertelemään lisää. Katselimme yön hämärässä kauniita Italialaisia katuja joiden katulyhdyt valaisivat tiemme talojen halki.

Sunnuntaina heräsimme yhdeksän aikaan aamupalalle. Aamupala oli katettu hotellin talvipuutarhaan eikä parempaa aamupalaa olisi voinut toivoa. Aamupalan syötyämme kirjauduimme ulos hotellista ja lähdimme alas kaupunkiin. Ulkona oli kuuma ja päätimme ostaa italialaiset jäätelöt ja mennä johonkin istuskelemaan, nauttimaan säästä. Päädyimme pienelle ruohokentälle järven rannassa. Itse taisin nukahtaa hetkeksi aurinkoon. Säpsähdettyäni hereille huomasin heti, että on kyllä väriä tullut iholle. Päätimme nousta nurmelta ja etsiä taas ruokaa. Taas oli saatava Italialaista pastaa, tällä kertaa tilasin pasta carbonaran. Ruokailun jälkeen päätimme kävellä pikkuhiljaa juna-asemaa kohti, oli aika hyvästellä ihana Como ja lähteä takaisin Sveitsiin.

Lauantai

Sunnuntai

1. italialainen pasta ja jäätelö on taivaallisen hyvää! :) reissu kuulostaa mahtavalta ja ois hienoo käydä italiassa toistekin :) ja siel on jo noin hieno sää :)

1. olet oikeassa! ja joo, siellä oli kamalan lämmin jo nyt, ei ole ikävä suomea :D

2. Moi! Blogissani olisi sinulle haaste mikäli haluat vastata siihen :)